دسته‌ها
تاسیسات استخر ساخت استخر مقالات

لوله کشی استخر

لوله کشی استخر: لوله های که برای ساخت استخر خود انتخاب می کنید ارتباط مستقیم با کیفیت کلی نصب و راه اندازیو ساخت استخر دارد ، اما مهم تر از آن طول عمر آن و همچنین استخر میباشد.

لوله کشی استخر: لوله های که برای ساخت استخر خود انتخاب می کنید ارتباط مستقیم با کیفیت کلی نصب و راه اندازیو ساخت استخر دارد ، اما مهم تر از آن طول عمر آن و همچنین استخر میباشد.

لوله کشی استخر

اکثر سیستم لوله کشی استخر در خاک و یا بتن دفن می شوند و دیگر قابل سرویس دهی و تعویض نمی باشند. مشکلات بسیاری ممکن است در اثر نشتی بسیار کوچک در لوله های استخر به وجود بیاید. این آسیب های کوچک باعث از کار افتادن کلی سیستم لوله کشی استخر می شود.

انواع استخر را بشناسیم.

متریال های و مواد مختلفی برای لوله کشی استخر ها وجود دارد. در حالی که اجرای این کار به خوبی صورت گیرد چند استاندارد در لوله کشی استخر وجود دارد که باید کاملاً رعایت شود و در عین حال نکاتی نیز که نباید در لوله کشی و ساخت استخر اجرا کرد.

PVC لوله های

لوله کشی پی وی سی انتخابی ایدهآل برای لوله کشی استخر است. ضخامت دیواره های لوله و استخر باید حداقل به اندازه ۴۰ پی وی سی برای آب لوله کشی باشد. در واقع گوشت لوله از ۲۰ پی وی سی نباید کمتر باشد ،شاید وسوه انگیز باشد که از لوله ارزانتر برای ساخت استخر استفاده شود اما خسارات بیشتری را در آینده متحمل خواهید شد.

لوله های پلی اتیلن

(پلی اتیلن با چگالی پایین) و پلی پروپیلن  لوله های استانداردی بودند که قبل از پی وی سی هاLDPE (پلی اتیلن با چگالی بالا) HDPE لوله های پلی اتیلن ،

مورد استفاده قرار می گرفتند.

لوله های پلی اتیلن هنوز هم مورد استفاده قرار می گیرند ، برخی از نصاب ها و بسیاری از افرادی که استخرهای ده های پیش را ساخته اند و مشکلی پیش نیامده این لوله ها را تایید می کنند.

لوله های پلی اتیلن به راحتی از روی رنگ سیاه آن و یک نوار رنگی که بر روی آن است قابل شناسایی است. لوله های سیاه بدون نوار رنگی بر روی آن لوله هایی هستند که فشار را تحمل نمی کنند و لوله های زهکشی و فاضلاب می باشند و از این نوع لوله ها نباید در ساخت استخر و لوله کشی استخر استفاده کرد.

لوله های که روی آن ها دارای نوارهایی با رنگ قرمز و یا سبز می باشد می تواند فشار بالا را تحمل کنند و برای لوله کشی استخر ها و جکوزی ها مناسب می باشند.

 لوله ABS

لوله های  پلاستیکی بوتادین استایرن لوله هایی هستند که گاهاً در ساخت استخر مورد استفاده قرار می گیرند اما این انتخاب مناسبی برای لوله کشی استخر

تحمل فشار را در سیستم بسته ABS نیست. طول قسمت اتصال بین دو لوله بسیار کمتر از لوله های پی وی سی می باشند به همین جهت لوله های

لوله کشی استخر را ندارند.

لوله های فلزی

لوله های مسی  یا لوله های گالوانیزه نباید برای لوله کشی استخر و جکوزی مورد استفاده قرار گیرند با این حال هنوز هم شاهد استفاده از پمپ و فیلترهای فلزی در سیستم تصفیه استخر هستیم. اگر استخر شما دارای سیستم لوله کشی فلزی است مطمئناً بعد از ۱ الی ۲ سال استخر شما غیر قابل استفاده می گردد.

ساخت استخر پارسیان پیشرو در طراحی بهترین سیستم لوله کشی استخر

از ساخت استخر پارسیان

ساخت استخر پارسیان : پیشرو در ارایه خدمات ساختر استخر ، طراحی استخر ، تاسیسات و تجهیزات استخر