تعمیر و نگهداری استخرهای سرپوشیده

تعمیر و نگهداری استخرهای سرپوشیده

ساخت استخر

تعمیر و نگهداری استخرهای سرپوشیده نیاز به رعایت نکاتی دارد که در این مقاله به بررسی آنها می پردازیم. با رعایت چند نکات ساده بدون نیاز به صرف هزینه و تلاش زیاد  به راحتی می توانید از استخر سرپوشیده خود با شرایط عالی استفاده کنید و مطمئن باشید که استخر شما یک محل لذت بخش برای شما و مهمانان خود خواهد بود.

۱-رنگ استخر

آشغال باقی مانده بر روی آب رنگ آن را سبز می کند شما می توانید با استفاده از برگ گیر و تمیز کردن سطح روی آب از سبز شدن آب جلوگیری کنید.

 

۲- اندازه گیری ph

و بالا یا پایین بودن آن  صورت می گیرد. شما به راحتی می توانید با نوار تستPH حالت کف برروی آب و یا خوردگی اغلب به علت عدم تعادل که در هر فروشگاه لوازم استخر موجود می باشد

این کار را انجام دهید  و در صورت عدم تعادل با افزودن کلر و یا اسید آن را به حالت ph تعادل برسانید.

۳- تیره و غیر شفاف بودن آب

زمانی که میزان جلبک و باکتری موجود در آب بیش از حد باشد رنگ آب تیره شده در این صورت شما از مواد شیمیایی شوک آور استفاده کرده و در اصطلاح به آب شک داده و جلبک ها را به صورت سریع از بین ببرید. پس از تثبیت شدن آب درهر هفته میزان اسید و کلر آب را اندازه گیری کنید و در صورت بالا و یا پایین بودن با اضافه کردن اسید یا کلر آن را به حالت تعادل برسانید.

۴- تعویض فیلتر

حتی زمانی که شما آب استخر خود را هر روز فیلتر کنید و با اضافه کردن مواد شیمیای باز هم یک حالت ابری بر روی آب و یا سبز شدن آب استخر را  به همراه داشته باشید ، در اینصورت نیاز به تعویض و یا تعمیر فیلتر می باشد.

 

۵- تعمیر و نگهداری استخر عمومی

در مواقعی که استخر شما نیاز به تعمیر و نگهداری دارد حتی اگر استخر شما سرپوشیده باشد زمستان بهترین زمان برای تخلیه آب استخر و چک کردن پمپ و فیلتر و لوازم تصفیه استخر می باشد در این زمان مراحل زیر را انجام دهید:

_آب استخر را خالی کرده و سطح کاشی ها را تمیز کنید و یا اگر استخر بتنی می بتشد سطح آن را رنگ آمیزی کنید.

_پمپ استخر و فیلتر را بررسی کنید.

_تعمیر هر گونه ترک و یا شکستگی در سطح استخر با استفاده از بتن و مواد آب بند.

_بررسی پمپ و فیلتر خود جهت انجا عملیات صحیح

_روغن زدن به تخته شیرجه شنا و یا سایر تجهیزات متحرک

_بررسی نردبان ها ،ریل ها و تخته شنا که در صورت نیاز به تعمیرات اقدامات لازم صورت گیرد.

_بررسی وسایل گرمایش گازی و چک کردن آن و اطمینان از عدم نشتی گاز..

پارسیان استخر شرکتی معتبر در زمینه ساخت استخر و آب بندی استخر و تعمیر و نگهداری استخرهای سرپوشیده فعالیت دارد . برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما تماس بگیرید .